Hän on ollut koko viikon poissa koulusta. Se on antanut minulle aikaa pohtia tilannetta. Maanantaina olin varma etten selviä viikosta, jos Hän ei tule kouluun. Tiistaina huomasin, että lähelläni on ollut ihminen, jota en ole osannut katsoa oikealla tavalla. Keskiviikosta eteenpäin olen tiedostanut, että hän vetää minua puoleensa ja torstaina aloin epäillä olevani ihastunut häneen, ainakin vähän. Tänään, perjantaina, tiedän, että hän ei ole täysin merkityksetön minulle, mutta en tiedä, mitä hän merkitsee.

Hänessä on tiettyä surullisuutta, mutta hän peittää sen kovaan ääneen ja (välillä lapsellisen) huumorin alle. Kova kuori, jota ei nähdä, tai jota ei haluta nähdä. Uskon näkeväni häivähdyksiä hänen sisimmästään. Hetkinä, joina kukaan ei näe, hän ei hymyile, ei näytä siltä kuin valmistelisi uusia vitsejä. Yhteiskuntaopin opettajan puhuessa avioerosta hän hautasi kasvonsa käsiinsä. Vastasi kysymykseen vakavalla äänellä ja hiljaa. Hän oli surullisen näköinen, ja vastatessaan kysymykseen, mistä avioero voi johtua, hän mainitsi hiljaisella äänellään alkoholin ja huumeet. Kaksi aihetta, jotka yleensä hänen puhuessaan esiintyvät vitseissä.

En haluaisi hänen joutuvan kestämään mitään sen kaltaista kuin vanhempien avioero tai alkoholin, jopa huumeiden käyttö, mutta olen iloinen, että näen jotain aitoa hänestä.